INFORMATION!
Just nu ligger hemsidan nere för uppdatering samt förnyas kan ta ett tag.
Om man har problem att logga in får man testa att rensa sina cookies i webbläsaren!

Webshop finns i nuläget på denna adress http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php !

307 cc 2004

Säljes, uthyres, bortskänkes...
Post Reply
spritis
Registrerad
Registrerad

307 cc 2004

Post by spritis » Mon 11 Sep 2017, 17:41

Säljer mitt genom tiderna sämsta bilköp.
En 307 cc 136hk 2004, 16-17000 mil.
Svart, ful i lacken. Skinninredning.
Backsensor ur funktion (och bakre kofångare skadad)(Jag hade ingen aning vid köpet om att bilen skulle ha backsensor)
Ej utrustad med farthållare.
Hösten 2016 stannade taket för mig. In på verkstad för 6000 kr, en månad senare stannade taket igen. Stängde det med nödrutin och har inte rört det sedan dess.
Sitter originalstereo i, men har nog suttit något bilstereobygge i då det ligger kablar från stereokonsol till bagageutrymme, de som monterat, eller monterat ur, denna stereo har som det verkar åstadkommit en glappkontakt då kupefläkten stannade kort efter köp, genom att peta på alla kablar kring klimatkontrollpanelen gick den igång igen, har sedan krånglat intermittent varvid en näve i mittkonsolen från höger kunnat lösa problemet tills det inte räckte längre för några veckor sedan. Fläkten testad på verkstad och går fint i sig.
I min klantighet så hörde jag inte vid provkörningen att urtrampningslagret låter.
Jag frågade säljaren om kamremmen var bytt, det hävdade han att den var. Men när jag stämde av serviceboken mot uppdaterade intervaller så var det inte helt sant. När jag tvingades välja mellan att laga taket eller byta kamrem så lagade jag taket.
Bilen har gått fint och varit snabb och bekväm, egentligen en bil att gilla, men jag borde ha följt mina ursprungliga beslut och köpt en blå eller gul med farthållare istället, jag har aldrig kommit att gilla denna bilen så som jag älskade min 206 cc 2.0
När jag parkerade bilen häromdagen så gick den fint, när jag skulle starta den för 90 minuter sedan tände den (kanske) en gång, sedan gick startmotorn runt för lätt.
Med tanke på uteblivet kamremsbyte så bedömer jag det som sannolikt att kamremmen gått men det kan förstås vara något enklare.
Med tanke på att det inträffade vid uppstart utan last och utan att motorn hann komma igång bedömer jag risken för ventilsallad som låg.
Sommardäck på alufälgar, vinterdäck på plåt.
Jag gav 38000kr för bilen i augusti 2016 (prutade från 47000)
jag förväntar mig sannerligen inte att få igen pengarna.
Ge mig ett bud, eller bytes mot Peugeot 107/citroen c1 under 20000 mil, Opel Corsa 2006 eller nyare, eller välfungerande 206cc, kan lägga pengar emellan för en 206cc.

spritis
Registrerad
Registrerad

Re: 307 cc 2004

Post by spritis » Tue 12 Sep 2017, 19:07

Nu var det inte kamremmen den här gången, det var en nersurning efter att jag startat bilen kall och kört den blott två meter dagen innan. Alltså, bilen fungerar och är besiktigad någon månad till. Fortfarande till salu eller till byte dock.

spritis
Registrerad
Registrerad

Re: 307 cc 2004

Post by spritis » Sat 07 Oct 2017, 02:17

22000kr?

Post Reply