Skickat från min S60 via Tapatalk
Grattis!! Var lite sugen själv.MrRaffe skrev:Hej alla! Köpte mig en 306 GTI -00 i ganska så bra skick idag. Med 11000mil på mätaren. Fick den relativt billigt! Så klart är inte allt dans på rosor, toppen är inte monterad och kamaxlar ligger i plaslåda i bagageutrymmet, så motorns topp måste ihop först. Så klart ska allt nytt på, remmar, spolar, sträckare och allt annat krafs. Behöver lite hjälp! Har någon typ Haynes reparations handbok till 306gti, behöver veta alla moment som skruvar ska dras med. Tänkte i PDF-FORMAT, eller kanske någon som har länk till en fil på nätet, eller annan dokumentation? Tack på förhand!
Intressant. Så d var flera som var på den alltså. Vågar du säga hur mycket du fick öppna plonkan för att bilen skulle bli din?MrRaffe skrev:Tackar! Fick kämpa i 4-5 dagar med 6 andra köpare, men jag va mest på och bjöd över de andra. Skam den som ger sig! Min första 306 GTI! Så spännande!!! Fick tips att en som jobbar med rallymotorer i Arvika är proffs på dessa och plockar 199hk med relativt enkla medel ur dessa motorer. Han ska få sig ett besök!
Ja det priset är bra.MrRaffe skrev:Det blev 9000 till slut. Alltså billig!
Skickat från min S60 via Tapatalkhedis skrev:Jag har slakatat många bilar i mina dagar men detta är delar jag inte känner igen faktiskt..
Det borde gå att få till med motstånd. 2.2 ohm eller något sådant. Borde finnas info på nätet