INFORMATION!
Just nu ligger hemsidan nere för uppdatering samt förnyas kan ta ett tag.
Om man har problem att logga in får man testa att rensa sina cookies i webbläsaren!

Webshop finns i nuläget på denna adress http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php !

Vilken Peugeot 205 föredrar ni - fas1 eller fas2?

Allmänna bilrelaterade diskussioner.
Dahlman
Registrerad
Registrerad

Vilken Peugeot 205 föredrar ni - fas1 eller fas2?

Inlägg av Dahlman » tor 17 dec 2015, 23:51

Skulle säga jag tycker fas2 är bättre för den har moderna instrumentpanel och oftast halvlädersäten. Mitt problem är jag har en 205 CTI Cab fas1 som är väldigt fin i lacken (omlackerad) och en något risigare 205 CTI Cab fas2. Funderar på att sälja en men vet inte vilken? Den äldre fas2 är en gul cab och fas2:an är en ljusblå cab.. 105 hk och 1.6l i båda..
(\_/)¨¨(\(\
(O.o)^(._. )
(> <)(')(')_)

Användarvisningsbild
hedis
Kassör
Kassör

Re: Vilken Peugeot 205 föredrar ni - fas1 eller fas2?

Inlägg av hedis » fre 18 dec 2015, 11:47

Är det väl inte direkt någon fas-skillnad mellan dem (på bilen), baklampor och lite interiör som är skillnad. Inget som är av sådan vikt för min del utan hade behållt den fräschaste. Är väl lite som gamla bilar, när bilarna hamnar i en mellanålder mellan nya och gamla så vill alla uppdatera så den blir så modern som möjligt, medan när den blir riktigt gammal så vill alla ha den gamla modellen helt plötsligt. Se på bubblor, alla som hade -50talare på 60 talet ville uppdatera med blinkers istället för pilar och ta bort den lilla bakruta, men idag vill alla ha den lilla bakrutan istället.

Ska man vara petig satt det väl en instrumentpanel i typ -86orna, sen uppgraderades den -88/-89 någon gång och sen -91 kom samma instrumentpanel fast i svart istället för grå. Så det finns ett gäng olika versioner.

Långt inlägg utan någon info egentligen. Håll till godo! ;D
Alexander Hedström - Peugeot Sport Club | Kassör

BMW 330d e91 -10        Bruksbil
Peugeot 306 GTi -97       226hk N/A busbil
Peugeot 206 RC -04          To be bruksbil

Tack till: FR-Autosport

Användarvisningsbild
Rx37
Registrerad
Registrerad

Re: Vilken Peugeot 205 föredrar ni - fas1 eller fas2?

Inlägg av Rx37 » fre 18 dec 2015, 15:13

Flytta över inredningen från fas2 till fas1 och sälj resten?

Skriv svar