INFORMATION!
Just nu ligger hemsidan nere för uppdatering samt förnyas kan ta ett tag.
Om man har problem att logga in får man testa att rensa sina cookies i webbläsaren!

Webshop finns i nuläget på denna adress http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php !

Vågar man köpa långmilad 206cc?

Allmänna bilrelaterade diskussioner.
spritis
Registrerad
Registrerad

Re: Vågar man köpa långmilad 206cc?

Inlägg av spritis » mån 29 sep 2014, 11:55

Vådan av att ha samma försäkringsbolag som motparten, vi fick dela på ansvar och självrisk. Plåtverkstaden vid gamla wixners var snabba och trevliga att ha att göra med.

spritis
Registrerad
Registrerad

Inlägg av spritis » tis 10 nov 2015, 17:17

Min 206 cc har en tendens att spolararmarna till strålkastarna inte går tillbaks av sig själv alla gånger. samma problem förelåg på lillasysters SW och jag har sett flera andra 206 med spolarna i utfällt läge, vad kan man göra för att de skall gå tillbaks bättre?

spritis
Registrerad
Registrerad

Inlägg av spritis » ons 09 dec 2015, 02:23

Levde med avgasläckaget i sådär fjorton månader innan jag bytte avgassystem, bytte även alla bromsbelägg och brusten handbromswire samt ABS-givare till bakhjulen. Min mekaniker menade inför besiktning att de kanske kunde klaga på bromsrören till bakhjulen. Vid besiktningen så fick jag två tvåor. dels bromsrören som meken förutsett, dels icke fastskruvad spindelled vänster fram. Som den minnesgode vet så var det vänster fram som jag fick bärarm bytt efter närkontakt med refug. Två tjänstemän vid SBP samt min mekaniker (och inte minst jag, jag kan meka, men är lite för lat för att göra det när jag är 40 år och inte har ett varmt garage med lyft) var eniga om att bulten bara satts på plats och gängats ihop, men inte skruvats fast. Flickan som stod för besiktningen av bilen var helt bestört!
Snabbt fixat hos nya husmekanikern. Jag hoppas att slarvet inte är typiskt för upplands bilplåt, de var snabba och serviceminded, så jag tänker inte hålla detta misstag emot dem. Nu blir det att boka tid för byte av bromsrören, men det blir efter nyår, så dåliga är de inte.

Användarvisningsbild
hedis
Kassör
Kassör

Inlägg av hedis » ons 09 dec 2015, 17:36

Är det fortfarande stålbromsrör på de "nyare" Peugeotarna?
Alexander Hedström - Peugeot Sport Club | Kassör

BMW 330d e91 -10        Bruksbil
Peugeot 306 GTi -97       226hk N/A busbil
Peugeot 206 RC -04          To be bruksbil

Tack till: FR-Autosport

spritis
Registrerad
Registrerad

Inlägg av spritis » tor 10 dec 2015, 03:40

hedis skrev:Är det fortfarande stålbromsrör på de "nyare" Peugeotarna?

Om de lyckas vara rostiga så lär det väl vara det. ska be verkstaden nyttja kopparrör när de byter, men det gör de väl ändå hoppas jag.

Skriv svar