INFORMATION! Forumet har blivit mer inaktuell idag pga Facebooks dragkraft av medlemmar.
Om ni söker aktuell information från PSC eller söker aktiva medlemmars hjälp kan ni hitta samtliga på våran facebook grupp, detta riktiga men nu mer inaktiva forum agerar arkiv för er som söker info facebook länk nedan. https://www.facebook.com/groups/peugeot ... ?ref=share
Dock finnes webshopen kvar till förfogande på länken nedan. Webshop http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Vilken motor är det? 306ans GTI-6?
Alan Masic - Peugeot Sport Club | Ordförande Mašo
PEUGEOT 306 Cabriolet GTI6 - 98
PEUGEOT 205 DIMMA Turbo - 89
IH SCOUT II Traveler -76
PEUGEOT 308 SW -09 http://www.garaget.org/Maso
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Alan Masic - Peugeot Sport Club | Ordförande Mašo
PEUGEOT 306 Cabriolet GTI6 - 98
PEUGEOT 205 DIMMA Turbo - 89
IH SCOUT II Traveler -76
PEUGEOT 308 SW -09 http://www.garaget.org/Maso
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Jaja, det är ju denna som var i mitt garage för nåra år sen å fick svetsat i avgassystemet och jag fick mig även provtur. Gick grymt bra!!
hur några? jag sålde den 2009, och har varit i norrland sen dess. den byggdes i Norrköping och jag är rätt säker på att avgaset inte är svetsat i dina trakter.
ang reg beror det på vilken sbp du pratar med. jag fick grönt ljus på effekt med mi16, men maskinen har 1 nm för mycket så gick inte... det som sato skrev har varit välkänt på forumet i flera år jag har skrivet det en hel massa gånger med genom åren
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Jaja, det är ju denna som var i mitt garage för nåra år sen å fick svetsat i avgassystemet och jag fick mig även provtur. Gick grymt bra!!
hur några? jag sålde den 2009, och har varit i norrland sen dess. den byggdes i Norrköping och jag är rätt säker på att avgaset inte är svetsat i dina trakter.
ang reg beror det på vilken sbp du pratar med. jag fick grönt ljus på effekt med mi16, men maskinen har 1 nm för mycket så gick inte... det som sato skrev har varit välkänt på forumet i flera år jag har skrivet det en hel massa gånger med genom åren
2008-2009 tror jag det var. Tror det var grenrörsböjen som satt fel eller läckte som behövde åtgärdas när bilen hade nyligen blivit inköpt då det lät en himla massa för den personen då men mer än så kommer ja inte ihåg. Nu vet jag inte hur många som ägt bilen sedan dess. Jag hade garage bakom Liseberg i GÖTEBORG på den tiden.
Alan Masic - Peugeot Sport Club | Ordförande Mašo
PEUGEOT 306 Cabriolet GTI6 - 98
PEUGEOT 205 DIMMA Turbo - 89
IH SCOUT II Traveler -76
PEUGEOT 308 SW -09 http://www.garaget.org/Maso
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Jaja, det är ju denna som var i mitt garage för nåra år sen å fick svetsat i avgassystemet och jag fick mig även provtur. Gick grymt bra!!
hur några? jag sålde den 2009, och har varit i norrland sen dess. den byggdes i Norrköping och jag är rätt säker på att avgaset inte är svetsat i dina trakter.
ang reg beror det på vilken sbp du pratar med. jag fick grönt ljus på effekt med mi16, men maskinen har 1 nm för mycket så gick inte... det som sato skrev har varit välkänt på forumet i flera år jag har skrivet det en hel massa gånger med genom åren
2008-2009 tror jag det var. Tror det var grenrörsböjen som satt fel eller läckte som behövde åtgärdas när bilen hade nyligen blivit inköpt då det lät en himla massa för den personen då men mer än så kommer ja inte ihåg. Nu vet jag inte hur många som ägt bilen sedan dess. Jag hade garage bakom Liseberg i GÖTEBORG på den tiden.
jag tog över från byggherren i Norrköping som är peugeotmek, sålde till peter som förvarade den i norr ända tills sato hämtade den. måste varit en annan bil isf
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Jaja, det är ju denna som var i mitt garage för nåra år sen å fick svetsat i avgassystemet och jag fick mig även provtur. Gick grymt bra!!
hur några? jag sålde den 2009, och har varit i norrland sen dess. den byggdes i Norrköping och jag är rätt säker på att avgaset inte är svetsat i dina trakter.
ang reg beror det på vilken sbp du pratar med. jag fick grönt ljus på effekt med mi16, men maskinen har 1 nm för mycket så gick inte... det som sato skrev har varit välkänt på forumet i flera år jag har skrivet det en hel massa gånger med genom åren
2008-2009 tror jag det var. Tror det var grenrörsböjen som satt fel eller läckte som behövde åtgärdas när bilen hade nyligen blivit inköpt då det lät en himla massa för den personen då men mer än så kommer ja inte ihåg. Nu vet jag inte hur många som ägt bilen sedan dess. Jag hade garage bakom Liseberg i GÖTEBORG på den tiden.
jag tog över från byggherren i Norrköping som är peugeotmek, sålde till peter som förvarade den i norr ända tills sato hämtade den. måste varit en annan bil isf
Hör med Peter, måste varit han. Jag glömmer inte en svart 205a med RC-motor.
Det är ingen dröm att jag fått uppleva något sådant
Alan Masic - Peugeot Sport Club | Ordförande Mašo
PEUGEOT 306 Cabriolet GTI6 - 98
PEUGEOT 205 DIMMA Turbo - 89
IH SCOUT II Traveler -76
PEUGEOT 308 SW -09 http://www.garaget.org/Maso
Sato skrev:Jag har ju nyss reggat en 205gti med EW10J4RS. Byt motor och bromsar.
Boka tid hos sfro för bullerprov och byggbesiktningen. Ta med (godkänt) protokoll och boka tid hos SBP för registreringsbesiktning. Klart o betalt!!!
Så lätt? Bara motor och bromsar så går den igenom? Inget mer som behöver ses över eller bytas?
Impressive! Kan tålas att tänkas på...
Japp, Det är RC-motorn.
I princip så är det inte så mycket mer. Dock flaggade min Sfro-besiktningsman att om man har otur så kan SBP gnälla om det är för mycket bolt-on. Men det ska räcka med komplett drivlina och bromsar enligt förskrifterna. Men jag etanol-konverterade ju i samma veva också (enbart för att kunna regga den med och använda ett eftermarknadssprut)
Jaja, det är ju denna som var i mitt garage för nåra år sen å fick svetsat i avgassystemet och jag fick mig även provtur. Gick grymt bra!!
hur några? jag sålde den 2009, och har varit i norrland sen dess. den byggdes i Norrköping och jag är rätt säker på att avgaset inte är svetsat i dina trakter.
ang reg beror det på vilken sbp du pratar med. jag fick grönt ljus på effekt med mi16, men maskinen har 1 nm för mycket så gick inte... det som sato skrev har varit välkänt på forumet i flera år jag har skrivet det en hel massa gånger med genom åren
2008-2009 tror jag det var. Tror det var grenrörsböjen som satt fel eller läckte som behövde åtgärdas när bilen hade nyligen blivit inköpt då det lät en himla massa för den personen då men mer än så kommer ja inte ihåg. Nu vet jag inte hur många som ägt bilen sedan dess. Jag hade garage bakom Liseberg i GÖTEBORG på den tiden.
jag tog över från byggherren i Norrköping som är peugeotmek, sålde till peter som förvarade den i norr ända tills sato hämtade den. måste varit en annan bil isf
Hör med Peter, måste varit han. Jag glömmer inte en svart 205a med RC-motor.
Det är ingen dröm att jag fått uppleva något sådant
det måste det varit isf, men vem vet, kan finnas fler svarta 205 med rc-motor det existerar faktiskt fräna peugeoter som inte är kända på forumet med
Morbidio skrev:Men Peter bodde väl i Göteborg? Han kan ju ha att den där innan han skeppade den norrut?
Jag har ingen aning. Jag vet bara att han sökte nån i gbg trakten som kunde svetsa hans avgassystem & jag svarade på förfrågan. Fick mig ett minne för livet sen. Tog aldrig betalt för jobbet utan var yttligare lovad en provkörning när den var klar för då "gick" inte så bra vilket jag märkte inte av. Snabbaste 205an jag upplevt ända fram tills man körde Mats Turbo 205a med 400hk...
Alan Masic - Peugeot Sport Club | Ordförande Mašo
PEUGEOT 306 Cabriolet GTI6 - 98
PEUGEOT 205 DIMMA Turbo - 89
IH SCOUT II Traveler -76
PEUGEOT 308 SW -09 http://www.garaget.org/Maso