INFORMATION!
Forumet har blivit mer inaktuell idag pga Facebooks dragkraft av medlemmar.
Om ni söker aktuell information från PSC eller söker aktiva medlemmars hjälp kan ni hitta samtliga på våran facebook grupp, detta riktiga men nu mer inaktiva forum agerar arkiv för er som söker info facebook länk nedan. https://www.facebook.com/groups/peugeot ... ?ref=share
Dock finnes webshopen kvar till förfogande på länken nedan.
Webshop http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php
Forumet har blivit mer inaktuell idag pga Facebooks dragkraft av medlemmar.
Om ni söker aktuell information från PSC eller söker aktiva medlemmars hjälp kan ni hitta samtliga på våran facebook grupp, detta riktiga men nu mer inaktiva forum agerar arkiv för er som söker info facebook länk nedan. https://www.facebook.com/groups/peugeot ... ?ref=share
Dock finnes webshopen kvar till förfogande på länken nedan.
Webshop http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php
Garagebesök hos Leif Blyberg Sön 14/12
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
(Lade detta i fel tråd egentligen, dubblerar här)
Vägbeskrivning:
"För dom som kommer via E18: Åk till en ”stor” rondell (enda rondellen som finns i genomfarten) och ta av mot Degerfors.
Sväng höger vid fjärde korsningen med trafikljus.
För dom som kommer söderifrån dvs väg 205/243 sväng vänster vid andra korsningen med trafikljus.
Ni är nu inne på Blockstensvägen.
**borttagen vägbeskrivning**
Vi träffas där kl 11.00.
Vägbeskrivning:
"För dom som kommer via E18: Åk till en ”stor” rondell (enda rondellen som finns i genomfarten) och ta av mot Degerfors.
Sväng höger vid fjärde korsningen med trafikljus.
För dom som kommer söderifrån dvs väg 205/243 sväng vänster vid andra korsningen med trafikljus.
Ni är nu inne på Blockstensvägen.
**borttagen vägbeskrivning**
Vi träffas där kl 11.00.
Senast redigerad av 1 Pär H, redigerad totalt 0 gånger.
EN 14497
mataintetrollen.se
mataintetrollen.se
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
-
- Registrerad
- Inlägg: 24407
- Blev medlem: fre 11 jul 2003, 23:47
- André V
- Registrerad
- Inlägg: 2983
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 19:27
- Ort: Höör, Skåne
-
- Registrerad
- Inlägg: 3692
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 16:56
- Ort: Skänninge
- Kontakt:
Hmm sova? ok snart.. 

Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Kliva upp 6:45 en söndag är nog ingen bedrift ändå!André V skrev:Nu jäklar börjar det bli hög tid att hoppa i säng. 06.00 går blå expressen från Malmö.

EN 14497
mataintetrollen.se
mataintetrollen.se
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Tog nästan en timme längre att åka hem, sa**n vad halt det var kring Nora bl.a., tog 243:an hem, troligen samma väg som Stebe + bror tog, bara det att jag fortsatte dryga 20 mil till.
Liten kort sammanfattning:
Dom här var vi:
Stebe + bror (ursäkta dåligt namnminne)
André V
Eric J
Nik
Fnatte
Pär
Vi började med att titta på lite bilder och info runt hjulupphängningar och motor. Leif gick igenom vad som gjorts och vad reglementet säger. Vi kollade på ett inslag från norsk TV från ett race på Kinnekulle som Leif vann i tuff strid med en Honda Civic V-Tec. Apropå detta gicks spårval på kullen igenom mot bakgrund av banbeskrivningen på rejsa.nu.
Som bonus och förberedelse inför 13/6 gick vi också igenom Gelleråsen.
Sen bar det av ner till verkstan för att titta på den Öhlins-försedda bilen. Det syns att den är använd, men den hålls prydlig ändå. Motorn skulle man kunna äta mat från.
En sak med tävlingsbilar som jag inte riktigt vänjer mig vid är att man "byter kaross på den", något som Leif var på väg att göra. En kaross från en 205 Junior stod under behandling i ett angränsande garage.
Till sist blev vi bjudna på god smörgåstårta samt en genomgång av bl.a. SBF burreglemente. Men sen hade vi glömt att titta på bakaxeln, så den riktiga avslutningen blev nere i verkstan igen där vi fick lite praktiska tips runt 205:ans bakaxel.
Lite fakta:
-Bilen har uppemot 3 ggr så styv fjädring som en standard 205 GTi.
-Öhlinsdämpare ställbara i kompression fram samt komp/retur bak.
-XU9JAZ-motorn ger ca 155 hk genom att tajta till specarna inom GrpN-reglementet, GrpN-kam (Schrick 268° dur), städade portar, öppet luftfilter samt ngt grövre avgas (som ska reduceras från 2.5" till 2" då det är för grovt nu). Ingen mappning är gjord.
-Dataloggningssystem (som vi fick demo av).
-Däck: 195-55/15 Yokohama enhetsdäck, 2003: A032, 2004: A048.
-Har kört på GTi Speedline 6*15 hittills, kommer att testa OZ Superleggera 7*15 2004.
-Ny kaross med styvare bur 2004.
Leif kör i Fyndbörsen Cup och vi är välkomna att hälsa på honom i depån på race-helgerna. Jag återkommer med datum när det börjar bli aktuellt. Dessutom, om inget oförutsett inträffar, kommer han att närvara på Gelleråsen 13/6.
Fyll gärna på sånt som jag glömt eller sånt som förtjänar att utvecklas mer.
Liten kort sammanfattning:
Dom här var vi:
Stebe + bror (ursäkta dåligt namnminne)
André V
Eric J
Nik
Fnatte
Pär
Vi började med att titta på lite bilder och info runt hjulupphängningar och motor. Leif gick igenom vad som gjorts och vad reglementet säger. Vi kollade på ett inslag från norsk TV från ett race på Kinnekulle som Leif vann i tuff strid med en Honda Civic V-Tec. Apropå detta gicks spårval på kullen igenom mot bakgrund av banbeskrivningen på rejsa.nu.
Som bonus och förberedelse inför 13/6 gick vi också igenom Gelleråsen.
Sen bar det av ner till verkstan för att titta på den Öhlins-försedda bilen. Det syns att den är använd, men den hålls prydlig ändå. Motorn skulle man kunna äta mat från.
En sak med tävlingsbilar som jag inte riktigt vänjer mig vid är att man "byter kaross på den", något som Leif var på väg att göra. En kaross från en 205 Junior stod under behandling i ett angränsande garage.
Till sist blev vi bjudna på god smörgåstårta samt en genomgång av bl.a. SBF burreglemente. Men sen hade vi glömt att titta på bakaxeln, så den riktiga avslutningen blev nere i verkstan igen där vi fick lite praktiska tips runt 205:ans bakaxel.
Lite fakta:
-Bilen har uppemot 3 ggr så styv fjädring som en standard 205 GTi.
-Öhlinsdämpare ställbara i kompression fram samt komp/retur bak.
-XU9JAZ-motorn ger ca 155 hk genom att tajta till specarna inom GrpN-reglementet, GrpN-kam (Schrick 268° dur), städade portar, öppet luftfilter samt ngt grövre avgas (som ska reduceras från 2.5" till 2" då det är för grovt nu). Ingen mappning är gjord.
-Dataloggningssystem (som vi fick demo av).
-Däck: 195-55/15 Yokohama enhetsdäck, 2003: A032, 2004: A048.
-Har kört på GTi Speedline 6*15 hittills, kommer att testa OZ Superleggera 7*15 2004.
-Ny kaross med styvare bur 2004.
Leif kör i Fyndbörsen Cup och vi är välkomna att hälsa på honom i depån på race-helgerna. Jag återkommer med datum när det börjar bli aktuellt. Dessutom, om inget oförutsett inträffar, kommer han att närvara på Gelleråsen 13/6.
Fyll gärna på sånt som jag glömt eller sånt som förtjänar att utvecklas mer.
EN 14497
mataintetrollen.se
mataintetrollen.se
- Stebe
- Registrerad
- Inlägg: 942
- Blev medlem: sön 02 mar 2003, 21:32
- Ort: Nora
Anders är namnet du sökerPär skrev: Stebe + bror (ursäkta dåligt namnminne)

Tyckte det var väldigt intressant att se Leifs bil och höra vad han gjort med den. Dessutom är det ju alltid kul att träffa folk från klubben...
Ser fram mot vinterträffen nu...
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst
106 Rallye-97 Såld och bränd, återköpt som reservdelsbil. Såld igen.
106 Rallye-97 Bruksbilen TILL SALU
106 Rallye-97 Banbilen Såld
106 Rallye-97 Finbil, är jag dum i huvudet?
Passat TDI170 DSG 4-MOTION R-LINE 2010 Familjekombin
106 Rallye-97 Krockad och inlöst
106 Rallye-97 Såld och bränd, återköpt som reservdelsbil. Såld igen.
106 Rallye-97 Bruksbilen TILL SALU
106 Rallye-97 Banbilen Såld
106 Rallye-97 Finbil, är jag dum i huvudet?
Passat TDI170 DSG 4-MOTION R-LINE 2010 Familjekombin
- Fnatte
- Klubbmedlem
- Inlägg: 4714
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 16:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
- André V
- Registrerad
- Inlägg: 2983
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 19:27
- Ort: Höör, Skåne
Mkt intressant och givande besök.
Leif "Blyfot" verkade vara mkt av en praktiker, dessutom väldigt modest i sina uttalanden. Som tex när han säger att en 205:a med 3 ggr så styv bakvagn har "intressanta" vägegenskaper i regn...
Uppenbarligen vet han vad han pysslar med om man tittar på de resultat han uppnått.
Pust, mkt körning blev det iaf dit och hem. Gjorde misstaget att ta väg 205 första biten hem, vilken hade varit skitskoj en sommarkväll med torrt väglag men som igår mest var en plåga med hö/vä, upp/ner, tjockt med träd och kolmörker.
Vädret blev bara sämre och sämre ju närmare Skåne vi kom. Givetvis skulle årets första snö dyka upp just på söndagskvällen.


Pust, mkt körning blev det iaf dit och hem. Gjorde misstaget att ta väg 205 första biten hem, vilken hade varit skitskoj en sommarkväll med torrt väglag men som igår mest var en plåga med hö/vä, upp/ner, tjockt med träd och kolmörker.

Vädret blev bara sämre och sämre ju närmare Skåne vi kom. Givetvis skulle årets första snö dyka upp just på söndagskvällen.

André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 | Bekvämbil: 406 V6 Coupé Aut -00
Körde:
Toyota Avensis 2.4 Kombi -06
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
Toyota Avensis 2.4 Kombi -06
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
- Fnatte
- Klubbmedlem
- Inlägg: 4714
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 16:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- Registrerad
- Inlägg: 7242
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 11:48
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Men det är tveksamt om vissa är värda att kolla på bilder, när man inte ens orkar masa sig med gratis skjuts!Fnatte skrev:Kan flika in att bilder kommer, men först efter nyår, då filmen är färdigtagen...


EN 14497
mataintetrollen.se
mataintetrollen.se
-
- Registrerad
- Inlägg: 993
- Blev medlem: sön 02 mar 2003, 19:42
- Ort: Ryd, Småland
- Fnatte
- Klubbmedlem
- Inlägg: 4714
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 16:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hrrrm, har inte fått tillbaja rullen från framkallning ju!Per Larsson skrev:Nu är det dags att visa lite bilder från garaget!!!
Den som väntar på nåt gott...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO3 l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW - Världens första stand-alonesystem till Peugeot 206 - Get your order now!
FR Autosport Sweden FTW - Världens första stand-alonesystem till Peugeot 206 - Get your order now!
-
- Registrerad
- Inlägg: 993
- Blev medlem: sön 02 mar 2003, 19:42
- Ort: Ryd, Småland
Framkallning?? Vad menar du? Det är ju bara att koppla in kameran i USB-porten och ladda ner bilderna. Ska det behöva ta så lång tid?Fnatte skrev:Hrrrm, har inte fått tillbaja rullen från framkallning ju!Per Larsson skrev:Nu är det dags att visa lite bilder från garaget!!!
Den som väntar på nåt gott...

mera grus
307 sport -05
307 sport -05
- Håkan.S
- Registrerad
- Inlägg: 755
- Blev medlem: fre 11 apr 2003, 11:04
- Ort: hockepocke@hotmail.com
- Pär H
- Hedersmedlem
- Inlägg: 8446
- Blev medlem: fre 28 feb 2003, 15:45
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Mailade en fråga till Leif i efterhand och fick svaret. Han kör utan bafflar i sumpen. Frågan är då om det behövs för ngn XU9 som går på banträffar? Eller är kanske tråget annorlunda på J4?
EN 14497
mataintetrollen.se
mataintetrollen.se
-
- Registrerad
- Inlägg: 3135
- Blev medlem: sön 02 mar 2003, 12:15
- Ort: Göteborg