INFORMATION!
Forumet har blivit mer inaktuell idag pga Facebooks dragkraft av medlemmar.
Om ni söker aktuell information från PSC eller söker aktiva medlemmars hjälp kan ni hitta samtliga på våran facebook grupp, detta riktiga men nu mer inaktiva forum agerar arkiv för er som söker info
facebook länk nedan. https://www.facebook.com/groups/peugeot ... ?ref=share
Dock finnes webshopen kvar till förfogande på länken nedan.

Webshop http://webshop.peugeot-sport-club.se/index.php

Bilder kinnekulle... Mer film kommer senare..

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Loffas
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Loffas » mån 13 okt 2003, 14:52

jag har plats på min ftp

skynda skynda!! :D

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » mån 13 okt 2003, 16:04

OK, denna länk blir nog inaktuell senare när Freddan stökat om lite, men här är en liten teaser:

http://www.the-avatar.net/KK030927GSi_raw_small.mpg

Obs att det finns film där jag blir omkörd av alfor hela tiden också.

Linjerna blev inte så bra här eftersom man fick följa torrspåret. Men i utgången av kvarnen samt över Knäppen så syns ganska väl att det finns alternativa spår.
Senast redigerad av 1 Pär H, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
André V
Registrerad
Registrerad

Inlägg av André V » mån 13 okt 2003, 18:19

Pär skrev:OK, denna länk blir nog inaktuell senare när Freddan stökat om lite, men här är en lite teaser:

http://www.the-avatar.net/KK030927GSi_raw_small.mpg

Obs att det finns film där jag blir omkörd av alfor hela tiden också.

Linjerna blev inte så bra här eftersom man fick följa torrspåret. Men i utgången av kvarnen samt över Knäppen så syns ganska väl att det finns alternativa spår.
Den där sessionen känner jag igen! :D
Jag låg bakom dig just då (sista passet för dagen), kommer ihåg att Opeln lämnade plats bara för att sekunderna direkt efter bli omkörd av två 406or on a mission. 8)
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 | Bekvämbil: 406 V6 Coupé Aut -00
Körde:
Toyota Avensis 2.4 Kombi -06
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » mån 13 okt 2003, 20:32

Ja just det André, märk väl gasavslaget egter depån och det snåla spåret efter bron! *kommer med bortförklaringar* :wink:

Nämen apropå det så tror jag att 406 V6 är en ganska bra, och framförallt förlåtande, banbil. Kolla hur jag beter mig över TV-krönet. Det där kan räcka för att en 20x-förare ska köra om sig själv.

Det jag menade med kvarnen är att det är ganska lätt att missa apex helt och gå väldigt brett där. Sen att försöka få ner så mycket motor i backen som möjligt ganska tidigt i utgången så att man driftar ut till vänster.

Tillbaka under bron var också styrt av torrspåret, annars hade jag bromsat senare och gått längre ut mot högerkanten.

Sen är det plattan i mattan över Mohlins knäpp och jag trivs bäst med att sikta mot och tangera höger kerbs där för att " landa" och bromsa rakt. Något snävare blir det sen men med min bil verkar det löna sig. Döm inte efter Opeln där, han verkar börja släppa av redan innan knäppen för att släppa om.

Sen är det väl en ganska riktig tagning av TV-kurvan, märk "nypningen" när kompressionen börjar, men sen har jag mer styrning än jag trivs med över TV-krönet. Detta beroende på att jag inte hade Kadetten i backspegeln än.

Jag kör på trean hela varvet, vid torrt växlar jag ner till tvåan inför kvarnen, kurvan efter TV-krönet (tveksam vinst) och depåkurvan (sista kurvan innan depårakan.

Användarvisningsbild
Stenis
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Stenis » mån 13 okt 2003, 20:48

Har du ingen motor i din GSW?
Det hörs ju inget....! :D
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » mån 13 okt 2003, 21:10

Stenis skrev:Har du ingen motor i din GSW?
Det hörs ju inget....! :D
När jag sätter i motor i evolution nummer II, då blir jag farlig! Den som sett min vältrimmade fysik och "Flintsones" vet vad jag menar! :wink:

Användarvisningsbild
Stenis
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Stenis » mån 13 okt 2003, 21:14

Flintstones har jag sett, det där andra...nja... :roll:
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » mån 13 okt 2003, 21:20

Stenis skrev:Flintstones har jag sett, det där andra...nja... :roll:
Straffspark upplagd på mållinjen, målvakten softar i nättaket.... Den fick du in bra! :wink: 8)

Freddan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av Freddan » mån 13 okt 2003, 21:48

Här e Pärs filmer:
http://www.the-avatar.net/par.htm

Hoppas de va ok me dig Pär att ja lägger upp båda filmerna...
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » mån 13 okt 2003, 23:14

Freddan skrev:Här e Pärs filmer:
http://www.the-avatar.net/par.htm

Hoppas de va ok me dig Pär att ja lägger upp båda filmerna...
Helt OK. Den pedagogiska effekten av att jag och GSW åker på tokspö av en hel radda gamla syd-Alfor är oslagbar. (OBS att jag SLÄPPER om dem, men pga att de var snabbare än jag, denna hastighetsskillnad var det inte). Men ni ser ju alla att de drar ifrån mig efteråt.

Han som körde den röda Alfa 33:an hjälpte Ankan på BarkaRby och slog mig där på både RS- och slalombanorna med en i stort sett standard 156. Alfaklubben fostrar "tyvärr" väldigt duktiga chaufförer, men det håller väl PSCoS också på att göra?

Men här måste jag lägga in ett "vitbrev", mot slutet av Barkarbyträffen så satt inte mina spindlar fast i fjäderbenen plus att jag skruvade bort mig och låg på max returdämpning.

OBS att jag inte påstår att jag är särskilt snabb, eller ens att jag sysslar med särskilt optimalt spårval, men eftersom folk verkar antyda att jag kör bättre än dem, så meddelar jag vad jag tänker. Jag har kanske kört där fler gånger än en del av er, men ett bättre råd än vilket spår ni ska ta är: KÄNN och TÄNK!

Vad gäller Kinnekulle så får vi en del krokig torrkörning och en del rättfram fordonsdynamik senare i vinter med Leif Blyberg. Leif kör som bekant under 1:03 med en "hyfsat" standardmässig 205 GTi. Vad hemligheterna är bakom denna ovanligt raska och prydliga 205 ska vi ta reda på!

Arne ska också låta våra blickar smeka den tilltufsade, men fortfarande vackra, Lionne. Dessutom kanske någon av våra ögonstenar blir utsatt för toe- och cambermätning under tiden som Arne förklarar betydelsen av parametrarna.

Arnes träff kommer att bli till under november.

Hos Leif kommer vi att träffas i december, eller mest troligt, i januari.

Sen hoppas jag på fler roliga träffar i vinter. Jobbar på att få till dem längre söderut, förslag mottas tacksamt.

*Gömmer lite väl kända plus högvulna funderingar i en oskyldig liten tråd*

Användarvisningsbild
André V
Registrerad
Registrerad

Inlägg av André V » mån 13 okt 2003, 23:57

Jag vet att jag inte gick runt banan snabbare än Pär varken när det var vått eller torrt, men under ett av våtpassen låg både den gröna och röda Alfan framför mig och agerade bromsklossar och vägrade flytta sig. Hur fasen har det gått till? :?
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 | Bekvämbil: 406 V6 Coupé Aut -00
Körde:
Toyota Avensis 2.4 Kombi -06
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00

Loffas
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Loffas » mån 13 okt 2003, 23:58

du (andre) körde fortare under bron än vad pär gjorde. kanske mer is i magen :)

Användarvisningsbild
Pär H
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Pär H » tis 14 okt 2003, 00:42

André kör bra, inte tu tal om det. Som om jag vore den att döma. Under det senare passet så var det mycket riktigt fråga om, kanske mest, mer "cojones" och, kanske lite, gatdäck under bron.

Jag slår mig lite demonstrativt över bröstet vad gäller bankörning, tipsar om spårval osv. En del blir kanske förbannade över att jag gör det medan andra kanske blir sporrade. Jag är en högst medioker banåkare, dock.

Min förhoppning är faktiskt att jag ska bli förnedrad av en massa småpuggar (kanske ngn 406 också) nästa säsong.

Mina tips inför nästa år är att André och Freddan fortfarande gör sig påminda. De kommer att delta i en del allmäänna banträffar oxå och straffa en hel del motorstarkare bilar. Vi hoppas att herr Voss drar ner oss mer ban-addiktiva till Knutan nån helg.

Jocke W har förhoppningsvis en bil som motsvarar hans ambitioner! (Bromsvåg anbefalles). WaZ kanske lär sig moderera sitt goda tempo?

Men enok? Han har liksom höghöjdstränat, stuckit upp då & då i år och liksom konserverat sitt gift till -04.

Mina planer? Möjligen glasfiberstol. Bussningarna ska dit. Kanske bak-krängare. Jag siktade på 1:08 på kullen, men varför inte 1:06 innan kupan blir klar?

*Sen drar jag fram mitt hemliga vapen: 61iM 504!* :wink:

Joakim Enoksson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av Joakim Enoksson » tis 14 okt 2003, 08:05

haha. höghöjdstränat! skulle det vart min fjälvandring då! :P :D
förhoppningsvis så skall bilen iaf vara förberedd för att åka snabbt nästa sommar mot originalchassi. sår se vart mit huvud sätter gränserna. för det gälelr att flytta dom oxå...*in my mind* :)

Freddan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av Freddan » tis 14 okt 2003, 09:54

Pär skrev: Min förhoppning är faktiskt att jag ska bli förnedrad av en massa småpuggar (kanske ngn 406 också) nästa säsong.
You bet!! :wink: 8)
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:

Eric Josefsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av Eric Josefsson » tis 14 okt 2003, 10:15

Nästa säsong kommer sannerligen bli intressant att se :D
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16

Raderat konto
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Raderat konto » tis 14 okt 2003, 10:21

Min förhoppning är faktiskt att jag ska bli förnedrad av en massa småpuggar (kanske ngn 406 också) nästa säsong.
Den ultimata förnedringen måste väl ändå vara om en röd cittra skulle passera :wink:
Med vettiga däck och lite extra pulver i spisen finns nog förutsättningarna iaf. 8)
Får jag bara ett jobb ska de minsann beställas kamaxlar och letas upp en bättre beg. topp.

Loffas
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Loffas » fre 17 okt 2003, 12:20

göö bra film.
nästa gång får du köra med öppet filter Pär så folk inte tror du har snabbspolat filmen :D

Stjärnan
Registrerad
Registrerad

Inlägg av Stjärnan » fre 17 okt 2003, 12:29

Har lämnat in videokameran och det lät dessvärre som om att filmen från kinnekulle är kvaddad :evil: :evil: :evil:

Ska kolla lite bättre på den när jag får hem skiten... Men dessvärre kan 55 min vara borta... :x :x

//Stjärnan
==============================
http://www.peugeot20zex.se
Mitas bihang.
540 graders snurr i söderhamn.. :D

WaZ
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av WaZ » fre 17 okt 2003, 12:58

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! :cry:
Snart i en Corrado G60... Mmm, kompressor smakar mumma!

Skriv svar