Nåja jag får skaffa en uppsättning R(egn)-däck också så jag också kan få leka lite i vätan nästa gång..
Kul att träffa folket igen iaf.. och det fanns ju att göra i depån också mestadels av tiden..

ETT STORT TACK till er i Opel Sport Club, hoppas att det kan göras om.Kinglolle skrev:Tack själv för en trevlig träff, vart mkt jobb och lite incidenter.
Tack till alla flaggvakter, speciellt er som tog det sista passet.
MVH Lorant
träffansvarig Opel Sport Club
lorant@opelsportclub.com
Jag kom på sen att jag nog inte var så tydlig. Givetvis menade jag högerkerbsen, och det nästan förutsätter att man kört med höger hjulpar "utanför" själva banan en bit.Pär skrev:Jag antar att du menar den lilla kerbs-snutten på höger sida efter där rallycrossbanan går in? Det leder till ett annat tips (som nog André förutsätter); gå ut med höger hjulpar utanför vita linjen ut på rallycrossbanan så får man en rakare linje under bron. Dessutom kan man bromsa lite senare.André V skrev:......Full gas till slutet av rakan, bromsa/motorbromsa färdigt tills innan kerbsen slutar. Inget bromsande eller motorbromsande i själva kurvan!
Vik in till vänster i knycken precis när kerbsen tagit slut, gå igenom med iaf neutral gas, kanske lite driv, och ge sedan järnet när du ser vägen öppna upp sig.
här är jag..hoppas du tittat på sidan annars får jag försöka få tag i dig på opel sidan...ja jag fick tillsägelse..ska jag få pisk nu?..vet att jag körde lite för dumt å för snabbt för vad bilen pallade..sorryKinglolle skrev:Förresten skulle jag vilja få tag i killen med en blå pega 205(inte du med oljeläckaget), har fått för mig att du körde lite under slutet av dagen ?
Var detta samma person som fick tillsägelsen kanske?
Lider med dig. Förutom att det måste ha varit sådär kul att stå i depån hela dan, så hade det varit kul att se vad slicksen gör för greppet.Eric Josefsson skrev:Jäklar vad ni skriver.. har ni inget bättre för er på helgerna?![]()
Nåja jag får skaffa en uppsättning R(egn)-däck också så jag också kan få leka lite i vätan nästa gång..
Kul att träffa folket igen iaf.. och det fanns ju att göra i depån också mestadels av tiden..
Vad tyckte du om dina Ecsta V70 i regnet då? mönstret ser ju inte speciellt vattenavledande ut.. funderar på att köpa sådana annars.. dom är ju ganska billigaPär skrev:Lider med dig. Förutom att det måste ha varit sådär kul att stå i depån hela dan, så hade det varit kul att se vad slicksen gör för greppet.Eric Josefsson skrev:Jäklar vad ni skriver.. har ni inget bättre för er på helgerna?![]()
Förvånansvärt bra grepp och de släppte ganska mjukt i blötan så det var ganska lugnt, men vattenplaningsegenskaperna var inte på topp! Fick lite vattenplaning ngn gång både före och efter bron.Eric Josefsson skrev: .....Vad tyckte du om dina Ecsta V70 i regnet då? mönstret ser ju inte speciellt vattenavledande ut.. funderar på att köpa sådana annars.. dom är ju ganska billiga
Jo du har nämnt dina vattenplaningar men du har ju två olika par däck(så vitt jag minns) och om du då kunde avgort att Kumho sulorna hade varit uppenbart sämre än vad det andra paret var.. (minns inte vad du hade för märke på par #2)Pär skrev:Förvånansvärt bra grepp och de släppte ganska mjukt i blötan så det var ganska lugnt, men vattenplaningsegenskaperna var inte på topp! Fick lite vattenplaning ngn gång både före och efter bron.Eric Josefsson skrev: .....Vad tyckte du om dina Ecsta V70 i regnet då? mönstret ser ju inte speciellt vattenavledande ut.. funderar på att köpa sådana annars.. dom är ju ganska billiga
Men det går nog ett par sek snabbare med S-03:orna.
*deja vû, har jag inte skrivit detta förr?*
Jag kom bara på att det såg bekant ut, men är lite slirig.Eric Josefsson skrev: .....Jo du har nämnt dina vattenplaningar men du har ju två olika par däck(så vitt jag minns) och om du då kunde avgort att Kumho sulorna hade varit uppenbart sämre än vad det andra paret var.. (minns inte vad du hade för märke på par #2)